A fideszes média meri azt írni, hogy az ellenzéki média nem független!

Kiváló látleletet lehet készíteni a mostani időszakban a magyar médiáról, két érdekes téma van ugyanis jelen egyidejűleg a közbeszédben. Az egyik az úgynevezett Pegasus-ügy, a másik azoknak a Cseh Katalinékhoz köthető cégeknek az ügye, amelyek összességében milliárdos uniós támogatáshoz jutottak hozzá az elmúlt időszakban. Előbbi téma arra szolgál, hogy lehallgatási botrányba keverjék a magyar kormányt, utóbbinak pedig nagyjából az a tétje, hogy erkölcsileg és talán politikailag is megsemmisül-e baloldali szivárványtársulás egyik legerősebb pártja.

A nyilvános keresési lehetőségeket felhasználva rögtönzött kutatást végeztünk, melyben arra voltunk kíváncsiak, hogy melyik témával mennyit foglalkoztak a legolvasottabb baloldali médiumok.

A magát a független újságírás fontos szereplőjeként meghatározó Index és az abból kiválva létrejött Telex is lényegében figyelmen kívül hagyta a Cseh Katalin körül kibontakozó botrányt. Pedig egy, a médiában Anonymusként emlegetett álarcos alak egy hete két videóban harangozta be, hogy milliárdokról szóló leleplezésre készül, ezeket követte az a cikk, melyben Cseh Katalint néven nevezték.

Előbb zavarodottan hadart, aztán gyurcsányi tempóra kapcsolt Cseh Katalin. Nézze meg videón, amikor a Momentum politikusa MAGYARÁZKODIK, majd amikor két nap múlva már FENYEGETŐZIK.

Ezután több tényfeltáró írás is napvilágot látott és a Momentum uniós képviselője is többször megnyilvánult a témában – utóbbiak ráadásul a maguk módján emlékezetesre is sikeredtek. Végül – pénteken – kiderült, hogy a Központi Nyomozó Főügyészséghez és a Gazdasági Versenyhivatalhoz is érkezett bejelentés a Cseh Katalinékhoz köthető cégháló működése miatt.

Ennek ellenére az Index csupán egyetlen írást szentelt az ügynek, és a Telex is mindössze kettőt. Ehhez képest a kormány ellen szegezett Pegasus-ügyet másképpen kezelték: pénteken az Indexen 70, a Telexen 91 találat jelent meg a „Pegasus” keresőszóval.

Volt olyan időszak az elmúlt napokban, amikor óránként jelent meg új írás e felületeken, sőt olyan is, amikor óránként több.

Érdekesnek gondoltuk, hogy a 444 és a HVG internetes kiadása hogyan súlyozott a témák között. Ahogy láttuk, alig-alig írtak a Cseh Katalinék körül kipattant botrányról, miközben előbbi – cikkünk írásáig – 44, utóbbi pedig ugyancsak számos cikket szentelt az állítólagos lehallgatásoknak.

Már első látásra gyanús. ITT olvashatja a szakértő véleményét a Pegasus-sztoriról.

A 24 az alaphírről szintén nem számolt be a Cseh-ügyben, a momentumos politikus magyarázkodásának megjelenítésével szálltak be a témába. A Pegasus-ügyet ők is érdekesebbnek találták, ebben a témában – nevüknek megfelelően – 24 anyagot találtunk. A Népszava online változata sem tartotta túl fontosnak a Momentum képviselője körüli ügyet, ez a hír szerintük csak támadás a politikus ellen, aki amúgy is cáfol. Persze ugyanez a kiegyensúlyozottság nyomokban sem fedezhető fel abban a 43 írásban, amelyek az izraeli kémszoftverrel kapcsolatban megszülettek.

S a végén álljanak itt a Magyar Nemzet adatai. Lapunk – a Mediaworks Hírcentrumával kiegészülve – 18 nagy lélegzetvételű elemzésben és tudósításban, véleménycikkben igyekezett Cseh Katalinék botrányának aktuális állását bemutatni.

Nem voltunk restek, magát az érintettet is megszólaltattuk, nem is egyszer.

Kik indították a támadást a magyar kormány ellen és miért? EZ az írásunk segít megérteni az eseményeket.

A Pegasus-ügynek eközben nagyjából három tucat írást szenteltünk, a főbb külföldi történések mellett bemutatva a folyamatok mozgatórugóit. Például azt, hogy a Soros-hálózat hazai szervezetei és a baloldali média a magyar kormány lejáratására próbálnak felhasználni egy nemzetközi, több mint ötven országot érintő állítólagos megfigyelési ügyet.