Átlátszó: Hazudnak orrvérzésig – itt a bizonyíték

Ezzel szemben a független médiatermékek összesen hét helyreigazítási pert vesztettek a Fővárosi Törvényszéktől lekérdezett adatok szerint.

 

A Fővárosi Törvényszéktől kapott összesítés szerint 57 sajtó-helyreigazítási pert vesztettek tavaly a Fidesz-közeli médiatermékek – írja az Átlátszó, amely három korábbi évben is adott be ilyen közadatigénylést. (A kormánymédia 2017-ben 53 helyreigazítási pert vesztett, 2018-ban 109-et, 2019-ben pedig 74-et.)

A rekorder az Origo 20 elmarasztaló ítélettel, a második helyen pedig a Pesti Srácok áll 15 elbukott perrel.

Az volt a kérdés, hogy hány kereset érkezett tavaly, és ebből hány pert vesztettek el ezek a szerkesztőségek.

  • Az Origo (35/20)
  • Pesti Srácok (31/15)
  • Magyar Nemzet (17/9)
  • 888 (11/5)
  • Lokál (6/4)

Összehasonlításképpen, a lekérdezett független médiatermékek összesen hét helyreigazítási pert vesztettek, ilyen arányokkal:

  • RTL Klub (3/1),
  • Átlátszó (15/4),
  • Index (10/1),
  • HVG (24/1),
  • 24.hu (28/1),
  • Magyar Hang (7/0),
  • 444 (11/0)

Az Átlátszó azt írja, hogy ezek a számok nem feltétlenül pontosak, de a tendencia az elmúlt évek adatai alapján világos és töretlen: a lakájmédia vesztett pereinek száma sokszorosa a kormánytól független sajtóénak.

 

 

Forrás: atlatszo.hu